Vårt mål är alltid att erbjuda den högsta möjliga kvalitén i allt vi gör. Om en produkt i din order är defekt, ber vi dig skicka in en reklamation så snart du noterar defekten
Enligt konsumentköplagen behöver du skicka in din reklamation inom skälig tid, och direkt när du sett defekten.
Om en defekt syns inom en rimlig tid så är de att anses vara en reklamation. Rimlig tid anses vara 2 månader.
Defekten måste vara ett produktionsfel, vilket innebär att felet uppstår i produktionen. Om defekten anses vara pga. felaktigt storlek eller handhavande så kommer inte reklamationen att godkännas. Fel som uppstår till följd av normalt slitage, eller för produkter som är äldre än två år är inte godkända för reklamationer heller.
Om du önskar reklamera en vara ber vi dig använda formuläret till höger.
Då reklamationshanteringen är en manuell process där varje reklamation kontrolleras och utvärderas manuellt kan det ta något längre tid. Försök därför att skicka med så mycket information samt bilder som du kan för att vi skall ha så bra underlag som möjligt att utgå ifrån och därför kunna behandla din reklamation på snabbast möjliga sätt.
Alla returer som skickas till oss utan att vi godkänt returen kommer att returneras till avsändaren och avgifter för administrativt arbete samt returavgift kommer faktureras.